nactex wrote in peaceinukraine

Ідеальний транспорт: широкий тролейбус

В великих містах України тролейбуси та автобуси часто їздять переповнені. Наявного транспорту недостатньо. Цю проблему слід вирішувати, але як?

  • Пустити більше тролейбусів та автобусів не завжди можливо, бо будуть пробки з них.
  • Трамвай перевозить більше, ніж тролейбус чи автобус, але потребує рейок, які треба прокласти і виділити місце під лінію. І навіть його може бути мало.
  • Метро будувати довго і дорого, та й наявного метро не завжди достатньо (особливо в Києві) і потрібні альтернативні маршрути, щоб розвантажити його.
  • Тролейбусний поїзд — геніальний винахід українського інженера Володимира Веклича, який до появи тролейбусів-гармошок у великих обсягах економив працю водіїв та місце на дорогах. Поїзд з тролейбусів-гармошок — це добре, але і його не завжди вистачить.

І тут націонал-технократу спадає на думку те, чого ніхто в світі до нас не робив: широкий тролейбус!

  • Ширина 5,5 метрів — дві полоси автодороги.
  • Головна секція 15 м плюс дві гармошки (причепи по 12,5 м), вкупі 40 м довжини. Габарит 40х5,5 м.
  • Два водія, дві кабіни (зліва та зправа). Управління зв’язане, як в двох пілотів літака.

Наочне порівняння площі широкого тролейбуса зі звичайним (12х2,5 м) та з гармошкою (18х2,5 м):

Габарити широкого тролейбуса
Габарити широкого тролейбуса

Цікавий факт: такий габарит якраз влізе у вантажний відсік літака Ан-225 Мрія.

Порахуємо місткість. Звичайний тролейбус має габарит 12х2,5 м і номінальну місткість 100 пасажирів. Місткість на одиницю площі: 100/(12*2,5) = 3,3 пасажира на м2. А широкий тролейбус з двома гармошками містить: 3,3*(40*5,5) = 733 пасажира. За рахунок трохи меншої частки сидячих місць можна округлити до 800 пасажирів!!!

Один широкий тролейбус — це за місткістю приблизно:

  • Половина 5-вагонного метропоїзда (без необхідності копати метро, утримувати тунелі та витрачати час на спуск-підйом)
  • 3 швидкісних трамвая
  • 5 тролейбусів/автобусів з гармошками
  • 6 звичайних трамваїв
  • 8 одинарних тролейбусів/автобусів
  • 20 середніх маршруток
  • 40 малих маршруток
  • 500 легкових автомобілів (і то якщо не всі їдуть поодинці)

Їздити широкі тролейбуси будуть по тим самим дорогам, що й звичайні тролейбуси, від тієї самої контактної мережі, яка в більшості випадків вже існує. В Києві та інших великих українських містах, які давно потребують вирішення транспортних проблем, дороги вже достатньо широкі (по 3 та більше полос в один бік), щоб пустити по ним широкі тролейбуси. Які за один раз перевозять в 8 разів більше пасажирів, ніж звичайний тролейбус і 5 разів більше, ніж звичайні тролейбуси-гармошки.

Де б їх пустити? Першим згадується київський тролейбус 30:

Оригінал схеми: http://transphoto.ru/photo/1060862/?gid=638
Оригінал схеми: http://transphoto.ru/photo/1060862/?gid=638

На Троєщину метро ще треба побудувати і навіть за умови 100% віддачі на це піде з десяток років, а транспортні проблеми треба вирішувати вже сьогодні. Українські (і навіть безпосередньо київські) заводи можуть за значно коротший термін зробити десятки широких тролейбусів, здатних повністю вивозити Троєщину.

Навіть якщо метро на Троєщину таки побудують, менш актуальним широкий тролейбус не стане. Після побудови метро на Троєщину і, відповідно, звільнення широких тролейбусів з 30 маршруту, їх можна буде пустити на інші напрямки:

Метро на Троєщину та маршрути широких тролейбусів
Метро на Троєщину та маршрути широких тролейбусів

Помаранчева лінія — приблизна траса метро на Троєщину, ще три лінії —  маршрути широкого тролейбуса, оптимальні з точки зору націонал-технократа. Ця ж схема, накладена на мапу пасажиропотоків існуючих ліній метро та трамваїв:

З широким тролейбусом це все можна втілити за 2-3 роки!
З широким тролейбусом це все можна втілити за 2-3 роки!

Очевидно, що існуюче метро перевантажене і потрібні нові лінії. Якщо згадати, що один широкий тролейбус вміщає до 800 пасажирів (як половина 5-вагонного метропоїзда), а допустимі інтервали у тролейбусів в рази менші, ніж у метро, то ми отримуємо неймовірно простий спосіб ввести нові лінії метро в найкоротші терміни, не будуючи його!

І тут виникає питання: чи потрібно копати метро на Троєщину? Може його успішно замінять маршрути широкого тролейбуса через Подільський та Північний мости? Знов ж таки: в широкий тролейбус спускатись не треба, а в центрі Києва метро якщо буде, то глибоке, зі спуском/підйомом по 5 хвилин. І це стосуються не лише Києва. Не менш актуальний широкий тролейбус в Дніпрі, Запоріжжі, Полтаві та інших великих українських містах, де можна миттєво розгорнути швидкісний транспорт з пропускною здатністю метро, не копаючи десятки кілометрів тунелів.

В містах, замалих для широких тролейбусів, теж відчують їхні переваги: в одному лиш Києві ними будуть замінені сотні звичайних тролейбусів, які поїдуть іншими маршрутами або навіть в інші міста. В цілому по країні тролейбусів (звичайних та широких) стане достатньо, щоб замінити переповнені маршрутки нормальним транспортом і навіть ввести тролейбус там, де він потрібен, а його нема (наприклад, Ужгород, Мукачеве, Кам’янець-Подільський).

Щоб ідея спрацювала, треба забезпечити середню швидкість широкого тролейбуса не меншу, ніж у метро. Обов’язковим є підлаштування світлофорів, щоб для громадського транспорту (особливо широкого тролейбуса) завжди горіло зелене світло. Транспорт буде максимально ефективним, якщо зупинятиметься лише на зупинках, а між ними їздитиме швидко, під 50 км/год або більше.

Світлофори допоможуть забезпечити безперебійний рух громадського транспорту
Світлофори допоможуть забезпечити безперебійний рух громадського транспорту

Щоб не утворювались пробки, треба дозувати кількість автомобілів на дорозі за допомогою світлофорів. Замість того, щоб стояти в пробці на дорозі з громадським транспортом, автомобілі чекатимуть своєї черги на другорядних вулицях, де громадський транспорт не їздить і в пробках ніхто крім самих автомобілістів не стоїть.

Широкі тролейбуси стають ще актуальнішими в світлі націонал-технократичного погляду на громадський транспорт: проїзд в ньому повинен бути безкоштовним для всіх та фінансуватись за рахунок податків. Враховуючи це, в автомобілістів завжди буде вибір пересісти на нього і їздити швидко та безкоштовно замість стояння в пробках. Це призведе до значного зменшення викидів чадного газу, споживання пального, імпорту автомобілів та автотоварів.

Українська промисловість навіть власними силами може робити десятки (якщо не сотні) широких тролейбусів на рік. Можна за 2-3 роки вирішити більшість транспортних проблем українських міст. Єдине чого не вистачає — політичної волі. Яка з десятків партій, що балотувались на виборах, має щось подібне в програмі? Який з десятків кандидатів в президенти здогадався бодай пообіцяти широкий тролейбус? Щоб вигадати і втілити таке, треба мати творче мислення, здатне вигадувати нестандартні рішення. Треба бути націонал-технократом.

П. С.: мене забанили в цій спільноті. І хуй з нею, сенсу писати тут все одно мало. Кому цікаво — читайте наш журнал та інстаграм.

promo peaceinukraine february 24, 2018 13:00 1
Buy for 20 tokens
Лариса Вакульницька зробила велику роботу й розшифрувала свідчення на суді колишнього міністра оборони М. Коваля. Прочитайте, хто любить уважно читати і думати. 1. https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=738765602982710&id=100005478302156 2.…

Error

Comments allowed for members only

Anonymous comments are disabled in this journal

default userpic

Your reply will be screened